دیدار با فرماندار محترم شهرستان(99/3/10)

دیدار جناب آقای حاج قدیر صالحی مدیرعامل زنجیره تولیدی صالح کاشمر و معین اقتصادی شهرستان کاشمر و خلیل آباد با جناب آقای مهندس ساقی فرماندار محترم شهرستان و معاونین محترم ایشان در محل فرمانداری شهرستان کاشمر

99/3/10

 

در تاریخ 99/3/10 ساعت 13 در فرمانداری شهرستان کاشمر جلسه ای پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی تولید با حضور جناب آقای مهندس ساقی و معاونین محترم ایشان و جناب آقای حاج قدیر صالحی تولید کننده نمونه کشوری و تعدادی از مدیران زنجیره تولیدی صالح کاشمر برگزار گردید

جناب آقای صالحی مدیرعامل زنجیره تولید گوشت مرغ پیشرو صالح کاشمر در ابتدای جلسه ضمن تشکر و قدردانی از همراهی فرمانداری محترم شهرستان با بخش تولید به بیان برخی مشکلات پیش روی تولید و تولیدکننده پرداخت که به شرح زیر میباشد:

1. باتوجه به افزایش بسیار زیاد قیمت واکسن ، طبیعی است که باید به جهت جبران خسارت در هر قطعه مرغ 1000 تا 1500 تومان افزایش قیمت داشته باشیم اما ثابت شده است که زنجیره ی تولیدی صالح کاشمر نه تنها افزایش قیمت نداشته بلکه بعضا کمتر از ابلاغ ستاد تنظیم بازار محصولات خود را عرضه کرده است.

2. با توجه به قطع واردات نهاده ها و صادرات محصولات به دیگر کشورها بخش تولید متحمل ضرر و زیان زیادی شده است.

3. همانگونه که مستحضرید قیمت تخم مرغ مصوب شده است این در حالیست که قیمت کارتن و لیبلهایی که برای هر بسته بندی تخم مرغ استفاده میگردد روز به روز در حال افزایش است

4. بهای تمام شده یک جوجه 2500 تومان به بالاست در حالیکه قیمت جوجه تا 700 تومان رسیده است و این ضرر بزرگی برای تولید کننده است.

5. تامین نهاده های دامی در حال حاضر بسیار دشوار گردیده !

سهمیه ی 300 تن سبوس از ابتدای سال جاری تاکنون برای کارخانه خوراک دام بسیار کم است و این مقدار فقط برای 5 تا 6 روز تولید کافیست!! لذا ما مجبور به خرید نهاده های دامی از بازار آزاد و به قیمت گزافی میباشیم! از طرفی هزینه خرید ویتامین بسیار بالا رفته است به عنوان مثال ما برای خرید 5 تن ویتامین در سال گذشته 1 میلیارد تومان و امسال ناچار به پرداخت 2 میلیارد و پانصدمیلیون تومان بابت خرید همان مقدار ویتامین شدیم.

جناب آقای قدیر صالحی در ادامه گله مندی خود را از عدم همکاری برخی مدیران ادارات اینگونه ابراز کردند:

برخی از مدیران درد تولید را درک نمیکنند! برخی از مدیران دولتی با آگاهی از مشکلات پیش روی تولیدکننده و با وجود مشاهده ضرر و زیانی که وی متحمل میگردد اقدام به سنگ اندازی کرده و درصدد نابودی بخش تولید میباشند.

جناب آقای مهندس ساقی فرماندار محترم شهرستان دلیل این سنگ اندازی ها و مانع تراشی ها را پیشرفت سریع مجموعه صالح کاشمر دانسته و اظهار داشتند: در کلیه ادارات شهرستان و حتی در سطح استان از بخش تولید حمایت کرده و مشکلات مطرح شده را تا حد امکان پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: نگاه ما نگاه حمایت از سرمایه گذار، تولید و تولید کننده است و این موضوع را در کلیه جلسات عنوان کردم که باید با کمک بخش خصوصی بسیاری از مشکلات پیش رو را برطرف نماییم.